Autori: Juraj Hubinský, Peter Kuklica, Martin Smerek
Spoluautorka: Brigita Teplanová
Hlavným konceptom navrhovanej obnovy je navrátenie vzhľadu budovy do pôvodného zamýšľaného stavu prvotným návrhom architekta Weinwurma z rokov1925/26. Ako východiskový podklad nám slúži dochovaný výkres pohľadu čelnej fasády od ulice datovaný 10. 04. 1925. Tento považujeme nadradený vykonaným zmenám zrealizovaným a zdokumentovaným v roku 1931.
Dovoľujeme si vykonať drobné funkčné úpravy v pôdoryse, ktoré súčasnú prevádzku robia jasnejšou a použiteľnejšou. Dôležitým momentom rozhodovania sa o dispozícii bolo zadanie, ktoré má vytvoriť z budovy multifunkčný objekt využiteľný viacerými spôsobmi. "Pozeranie," "sledovanie" a "dívanie sa" divákov na predstavenia je jedným z hlavných motívov výberu a umiestnenia mobilných transparentných stien na konci sály. Tie dokážu prepojiť multifunkčnú sálu s priestormi kaviarne či vrchnými ateliérmi. Vznikajú tak variácie sledovania predstavení a možných kombinácií využívania objektu na rôzne typy podujatí.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Zo štúdia zachovaného diela architekta Weinwurma sme vnútorným priestorom objektu chceli navodiť podobnú dobovú atmosféru, ako je v návrhu dosiahnutá na fasáde. Dovolili sme si použiť farebný princíp jemu vlastný a to nafarbiť plochy stien do šedastej farby s bielym pásom v úrovni nosných prievlakov.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Fasádu navrhujeme rekonštruovať podľa pôvodných plánov a proporcií z rokov 1925/26. Okná na čelnej fasáde, ktoré presvetľovali priestory šatne z východu ponechávame v proporciách z dochovaného pohľad od architekta Friedricha Weinwurma datované 10. 04. 1925. Výplne okien a dverí navrhujeme ako nové v zmysle zmeny funkcie v interiéri, ale s odkazom na pôvodné delenie výplní otvorov.