Autori: Juraj Hubinský, Kornélia Lincéniová
Buny, remeselná pekáreň a raňajkáreň, sa nachádza v parteri bytového domu sídliska 500 bytov. Ide o charakteristický stenovo-stĺpový konštrukčný systém, ktorý v tomto prípade tvoria železobetónové stĺpy, murované steny z plnej pálenej tehly a strop z betónových prefabrikátov. Tieto prvky spolu s ušľachtilou nerezou vytvorili materiálovú schému celej prevádzky. Leitmotívom návrhu je odkrývanie vrstiev, narábanie s prirodzenou materialitou stavebných prvkov typických pre kolóniu obytných budov a "deformácia" charakteristická pre prácu s cestom. Tá sa objavuje v podobe zaoblenia steny WC či iných vložených prvkoch a je previazaná s vizuálnou identitou a logom prevádzky. Veľkoformátové okná okrem presvetlenia ponúkajú rôzne typy sedenia na parapetoch zvnútra aj zvonku kde sa zapájajú do dialógu s ulicou a kultivujú verejný priestor.
Nahrubo opracované stavebné materiály sú v kontraste s hladkými nerezovými povrchmi, ktorých estetika a funkčnosť prenikli z pekárenských strojov a kuchynského zariadenia až na vstavané kusy zámočnícky spracovaného nábytku. Kov sa tu objavuje na väčšine vloženého mobiliáru. Funkčnosť týchto prvkov utvára špecifickú estetiku prenikajúcu až do odbytového priestoru, kde sa aj sám zákazník stáva súčasťou výrobného celku. Podlahu tvorí brúsený poterový betón s riečnym štrkom a dopĺňa tak materiálovú osnovu vychádzajúcu z konštrukčných prvkov. Mäkší dojem z priestoru tvoria dubové rámy okien a parapetov a drevené stoly so stoličkami v odbytovom priestore.
Dispozícia vyústila do minima stavebných zásahov. Logické dispozičné skĺbenie dvoch typov prípravy jedla a nápojov sa odohráva pozdĺž osi stĺpov. Tie rozdeľujú prevádzku na časť kaviarenskú, kuchynskú a pekárenskú. Deliace priečky sú tvorené vybúranými tehlami pre doplnenie vzhľadu pôvodných murovaných stien. Z plnej pálenej tehly ako nositeľom pôvodnej materiality je vytvorené aj hygienické zázemie. Predsienka toaliet je vysunutá do chodby hygieny, kde je nerezové umývadlo osadené do ostenia okna s výhľadom na ulicu.
Dielo svojou komplexnosťou zahŕňa vizuálnu identitu prevádzkya používa ju na tvarovanie dverných madiel, štítkov toaliet či police na dopĺnanie vody alebo svietiaceho profilu. Ponúka tak priblíženie sa k niekdajšiemu princípu tvorby a práce s detailom „gesamtkunstwerk.“